Fortast vinner

Dagarna rullar på, så som de alltid har gjort ;) 
Igår var Chris borta och jag blev själv en stund i stallet. Visste inte hur länge jag skulle vara själv så jag öste på och gjorde klart stallet i racertempo, vilket resulterade i alldeles för onda axlar och nacke idag.. Jaja, vila kan man göra i graven. 
Hade lektioner hela eftermiddagen och det gick bra. 

Idag har jag jobbat 7-16.30 och hunnit med alla sånna saker som gör att mina axlar säger upp sig.. Sopa stallplan och mockat i några av hagarna är uppskattat av de flesta, utom just min kropp.. Jaja, jag ska inte klaga. Hade jag inre gillat mitt jobb så hade jag ju sökt något annat?! 
Red ut efter jobbet med gruppen (hela fyra stycken var vi!) på dansken. Var riktigt opepp innan, men när vi väl var ute så hade vi himla kul. När Collin och dansken fick ta täten så gick det lugnt till, innan var det mer bock och bus än framåt. 
Dansken är ju dock inte lika storgalopperad som Collin, så han fick jobba hårt för att hänga på. Ibland blev han lite väl taggad och roade sig med att lägga in ett par byten med bakbenen. Försökte få honom att förstå att det skulle gå lättare i svängarna om vi höll oss i en galopp istället för korsgalopp.. Men danskeman lysande inte på det örat.. ;) 

Åkte till hogsta efter ridningen och pussade och borstade på min prins ❤️ Nu räknar vi ner dagarna.. Kan inte riktigt förstå att det snart bara är en vecka kvar.. :(

Imorgon är det jobb, rida lektion och sen ut till hogsta igen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0