En dipp, en whiplash och en back on track

Så, ytterligare en liten motivationsdipp senare. Red lektion i tisdags och allt kändes bara kaos och katastrof - jag red så dåligt. Egentligen kändes inte Jasper jättetokig, men min dåliga ridning fick allt att bli botten. 
Så igår fanns det ingen motivation alls, vilket slutade med att jag struntade i att rida och var faktiskt beredd att lägga av helt och hållet. Men efter ett litet snack med coachen så är jag back on track, med en plan som sträcker sig fem månader framåt. Det är mitt jobb att rida, så enkelt får det vara. Så idag red jag. Vi började med att stå still. Sen gick det så fort att vi inte kunde bromsa. Sen stod vi still igen, då provade jag skrikmetoden och sen blev det bättre. Kan inte påstå att det kändes bra, men jag höll humöret uppe. 1-0 karro vs dåliga tankar! 
Hade lektioner hela kvällen och alla elever var så duktiga. Inför torsdagskvällarna så undrar jag ofta vad jag ens håller på med, men när man väl står där och alla verkligen levererar på topp så blir man glad hela vägen in i hjärtat. 
Kroppen mår förövrigt halvbra för tillfället. Ryggen är som om man har tryckt ihop hela ryggraden och hela vänstersidan har typ kollapsat. Micke var hos oss i tisdags och skulle hjälpa mig med min nacke. Fick ju jätteont efter krocken med Maya, så eftersom han ändå skulle komma så fick han kolla på det. Det visade sig vara en liten whiplash på vänster sida som han kunde hjälpa till med eftersom vi behandlade så fort efter att den kommit. Dock innebar det att han inte kunde knäcka ryggen på mig, eftersom kroppen inte skulle orka med det också. Så det får bli nästa gång. 
Imorgon vankas jobb och rida lektion. 
Head up, stay strong
Fake a smile and move on! 
På söndag har vi tävlingar, men jag ska inte starta så jag vet inte riktigt vad jag har för plan. Ni vet när man verkligen har planerat för något, så blir det inte så. Nu var ju det här ett eget val, men u got the point! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0