Fredag den 13onde

Jag fick min dos av fredag den trettonde innan klockan hade hunnit slå sju imorse.. 
Började med att vara en halv millimeter från att ramla i leran när jag fodrade. Därefter lyckades jag trampa i världens vattenpöl och hade lera över hela byxorna.. 
Som grädde på moset så skedde en liten frontalkrock mellan mig och hetsmongot Mayapiraya.. Jag skulle sätta på grimman och stod, dumt nog, precis framför henne. Då slänger hon upp huvudet och nockar mig i ansiktet. Alltså man kan bli nockad, och då kan man bli NOCKAD! Det sistnämnda blev dagens resultat.. Hade det varit en tecknad film så hade det snurrat stjärnor ovanför mitt huvud, så det var en bra träff hon fick in. Lite blod senare var alla hästar iaf ute. Framåt niotiden började jag bli lite yr och det flimrade framför ögonen när jag vände på huvudet snabbt.. En av eleverna som red i morgongruppen var undersköterska, och hon konstaterade att det nog var en liten hjärnskakning. 

Det blev iaf bättre sen så det var ju inte så farligt. så efter lunch red jag lektion på Jasper. Det började inte så bra, men blev mycket bättre på slutet. Vi provar oss lite fram vilket sätt han funkar bäst på. Idag började jag som jag gjort sista dagarna - lång och låg och med fokus på att han skulle spänna av. Sen fick jag plocka upp och rida på lite. Då kändes han faktiskt ganska bra efter en stund. Högergaloppen är svår eftersom han böjer sig som en banan på fyra olika ställen i kroppen. Än så länge kan jag bara rätt ett ställe åt gången, men det blir bättre och bättre. 
Avslutningsvis skulle han gå lång och låg igen, och då gick han verkligen med nosen i backen så att jag trodde han skulle snubbla på sin egna mule. Gulliga lilla jasper, en dag kommer han bli bra! Det kommer ta tid, och mitt tålamod kanske kommer svika längs med vägens gång. Men då får det vara så, och då får någon annan chansen att rida en sån här toppenhäst ❤️



Kommentarer
Postat av: sanne!

du får inte ge upp karro, du vet ju att det tillslut kommer att gå, precis som jag vet med duni! det kommer bli bättre❤️❤️

2015-11-14 @ 15:30:25
Postat av: sanne!

du får inte ge upp karro, du vet ju att det tillslut kommer att gå, precis som jag vet med duni! det kommer bli bättre❤️❤️

2015-11-14 @ 15:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0