Stalldag

Det blev en riktig Stalldag idag. Var på plats vid nio för att se mamma och Wappe starta sitt första program tillsammans. De skötte sig riktigt bra och Wappe såg väldigt stabil ut. Som ni kanske vet så red jag Wappe en del i somras när han stod hos sin förra ägare, och då hade han inte jättemycket motor direkt. Sen han flyttade till oss så har han verkligen lagt i sexans växel.. Tilläggas bör att han mådde väldigt bra hos sin ägare och fick precis den kärlek han behövde, men jag tror att vissa hästar bara passar med att springa på led helt enkelt! 

Plockade lite bland mina saker och gav jasper hans efter-lektionen-rykt, fast innan lektion. Vid ett red jag honom med hjälp av Annie. Han inledde riktigt dåligt idag.. En sekunds panik hos mig innan jag bestämde mig för att bara andas och vänta ut honom. Han var superspänd och gick med kortare hals än vad bente har.. Men efter en stund blev han bra, och efter ännu en stund blev han riktigt bra. Jag måste hela tiden bara komma ihåg att hålla honom rak, då blir det bra. Galoppen var lite svår idag, inte katastrofdåligt, men heller inte bra. Jag får in bogarna emellanåt, men det tycker han är skitjobbigt och blir lite sur. Aldrig så att han lackar ur, men tillräckligt för att det ska bli svårt. Men jag är väldigt nöjd över travjobbet, där fick jag verkligen en trevlig känsla! 

Efter lektionen gjorde jag iordning allt så fick han gå ut i hagen igen. Därefter var det bara på't igen och åka med Lollo och gabbe till tuna där de skulle träna för Anna. Alltid lika roligt att både se och lyssna. Tyvärr så hade Anna börjat med hörsnäcka, vilket ju såklart är bra för både henne och eleven, men dåligt för mig :p En del kan man ju höra ändå, men jag vill ju höra allt! 😄

Imorgon är det jobbelijobb igen och en vecka till tävling. Vet ju fortfarande inte om jag ska starta, men min plan utgår från det så får vi helt enkelt se. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0