Bättre än bra

När man kommer hem vid 22, efter att ha jobbat sedan 11, och veta att man ska vara på jobbet igen kl 6.30 imorgon.. Känns ändå helt okej efter en sån här höjdardag! 
Började med en morgonpromenad längs med vattnet med kentucky. Började jobba 11 och efter lunch red jag och pellen ut med joppe och Collin. Joppe fick galoppera ute för första gången, och skötte sig strålande såklart. Hade jag ens väntat mig annat? 
Vi avslutade med att jogga dem en kvart i ridhuset och han kändes fin, även om vi har mycket att jobba på! 
Hade lektioner 16.15-21, vilket gick strålande bra. Första gruppen fick rida ut hela lektionen, gäng två hade teori och imponerade på hästens delar. Grupp tre skötte sig också bra och fjärde gänget, som är en nybörjargrupp som red för andra gången idag, travade allihopa för första gången! Sist ut var en privatlektion med tre elever från MT, och de red alla tre riktigt bra. Hästarna har ju så olika förutsättningar, men tjejerna lotsade dem riktigt bra idag! 
Därefter var det bara fodring och låsning kvar. 
Imorgon börjar jag som sagt jobba halv sju och efter lunch rider vi lektion som vanligt! Vill bara rida mer och mer nu! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0