Heldag i stallet

Ledig söndag = heldag i stallet såklart! 
Tack Gud för att man fick sova en timme extra i natt. Annars hade jag på riktigt dött. 
Började dagen med att knoppa gabbe som skulle få åka till Enköping och tävla. Gabby såg fin ut på banan, lite matt men ändå mycket bättre än vad det var i våras! 
Väl hemma igen fixade jag gabbe och sen hade jag lektion för Clara. 
Avslutade dagen på bästa sätt - ett joggingpass på joppe. Får nypa mig i armen varje gång jag sitter där upp.. Han är en once in a lifetime ❤️ 
Dock inledde han med att vara väldigt spänd, men när han hade slappnat av blev han riktigt fin. Ambitionen en sån här dag är att det enbart ska vara yoga gör honom. Men eftersom han gärna kryper bakom skänkeln så måste jag trava upp honom ibland när jag känner att han inte är med mig till hundra procent. Om ett år kanske jag inte behöver göra det längre, men så länge det blir färre och färre gånger jag behöver göra det så är jag nöjd. 
Som sagt låg fokus på avspändheten idag, men vi red även igenom vägarna som ingår i Lb programmen - alltså 10 m volter i trav, 15 M volter i galopp och galoppdiagonaler. Senast på tävlingen så drog han ju på diagonalerna, så nu har jag gjort ett par varje pass bara för att lära honom att det inte betyder full fart framåt. Idag var han riktigt duktig och försökte varken dra eller byta! 
Avslutade med att rida en diagonal i trav och trycka på lite. När han inte är framme för skänkeln så blir det galopp så fort jag vill rida mellantrav, men nu sträckte han ut benen utan att falla in i galopp. Så duktig! 


Efter en sån här dag är jag så himla taggad inför nästa helg tävling! Har dessutom beställt hem en ny kavaj idag 🙊 eller ja, mamma har gjort som jag får i julklapp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0