Skavsår

Fina Joppis har fått skav av sadelgjorden. Egentligen bara hårlöst och inga sår, men igår när jag skulle rida var han så öm där att jag knappt fick komma nära och titta.. Så någon lektion blev det inte. Egentligen skulle vi ha ridit ett märke 2 imorgon på märkestävlingen, men även om det går att rida imorgon så känns det inte bra med tanke på att känslan i torsdags inte var bra alls. Tanken var ju bara att han skulle få prova att gå inne på banan, för han har nog aldrig gjort det tidigare. Men ja, vi får chansa på att han sköter sig när det är dags för riktig tävling, eftersom nästa chans till att prova är en vecka innan den riktiga tävlingsdebuten.. 

Igår efter jobbet åkte jag till Kersö för att rida raggan. Hon har vilat lite och är sällan på topp efter det. I början var hon jobbig och blev hastig i traven, men på slutet släppte det och hon kändes helt okej! 
Avslutade dagen med pizza, idol och att somna i soffan hos pellen på 83an! 

Så istället för att tävlingsfixa joppe ineftermiddag så ska jag åka med Lollo och gabbe till tuna där de ska träna för Anna. 

Joppis nya boots, som han inte har fått inviga ännu :( 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0