Torsdag

Gårdagens lektion gick både bra och mindre bra. Emellanåt är joppe riktigt fin, men så helt plötsligt är känslan inte alls nå kul.. Men det bra får ändå väga upp det dåliga. Vi red faktiskt igenom Lb:2 och klarade alla vägar! En fattning som inte riktigt var där den skulle och lite väl vingligt, men annars godkänt! 

Idag skulle jag bara jogga honom lite och känna så att vi kunde både fatta galopp och springa åt sidan. Känslan var faktiskt jättedålig, eller snarare att jag red så himla dåligt. MEN! Joppe superstar fattade galopp på ALLA försök och kunde ändå gå i skänkelvikning! Tror jag har kommit på hur jag måste rida nu.. 

Hoppad kunna rida lektion imorgon.. Han har fått skav av sadelgjorden som inte såg så kul ut nu ikväll.. Men jag håller tummarna att min mirakelsalva funkar ;) 
Jag ska dessutom till Kersö imorgon och rida raggan, så lite får jag rida ändå! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0