Sunny sunday

Åh vilken härlig dag det blev idag! 
Inledde med att döma märkestävlingen på ridskolan. Alla red så bra och resultatordningen blev precis rätt. Jag tycker det är svårt att döma, framförallt innan man riktigt kommer in i det såhär efter sommaren. 

När tävlingen var klar gjorde jag iordning jasper så skrittade jag och pellen ut med honom och Collin. Helt klart vår nys söndagsrutin (förutsatt att det är bra väder..)! Solen sken och vi var väl ute i cirkus 40 minuter. Klättrade upp för mördarbacken en gång, men i övrigt var det bara mysskritt. Jasper har inte gått hela rundan tidigare hos oss, så det var debut och han gjorde det med bravur! Vi mötte både lösa hundar, joggare som kom både bakifrån och framifrån och en cyklist som stannade bara några meter framför oss. Vad gör Jasper? Han rör inte ens ett öra! Han är verkligen så iskall. Världens coolaste och snällaste sexåring. 
Jag passade även på (eller ja, Sandra fixade!) att anmäla oss till märkestävlingen om två veckor. Då ska joppe alltså få debutera på dressyrbanan, i Märke 2! Anledningen är bara för att testa hur han reagerar. Vi vet ju inte om han någonsin har sett ett vitt staket liksom?! Jag har svårt att tro att han ens skulle bry sig, men man vet ju aldrig. Jag tror att det värsta som kan hända är att han blir lite seg och glömmer bort hur man fattar galopp, men vi ska nog hinna få ordning på galoppfattningarna på två veckor ;) och skulle det bli katastrof - ja, då har vi gott om tid att träna till nästa tillfälle! 

På eftermiddagen åkte jag till wallstanäs för att rida tessans häst Sul. Sul är en pre-hingst, men världens snällaste. Jag ljuger om jag säger att det var enkelt, men när jag väl kom på honom lite och han accepterade mig så blev det ganska roligt. Tanken är att jag ska hjälpa Tessan och henens mamma lite med honom så att dr får lite avlastning, rida lite då och då när tid finns. Mitt största pussel nu är att få ihop allting! Jag vill ju rida så mycket som möjligt för att bli så bra som möjligt! Så jag tar alla chanser, om det så innebär att jag ska sitta i bilen en timme till wallstanäs eller Kersö för att hoppa Raggan! 

Stannade på gymet på vägen hem och sprang femman. Åkte förbi Coop på vägen och nu har jag matlådor för veckan. Toknöjd! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0