Lite oflyt men med humöret på topp

I måndags drog Jasper av sig en sko igen i hagen.. Som pricken över i:et så gick han lektion ändå, vilket reulterade i en väldigt varm och öm hov på kvällen. Jag bestämde mig på vägen hem att jag absolut inte skulle stressa upp mig över det här inför söndagens tävling. Det är ju annars min specialite.. ;) 
 
Han vilade igår och skon åkte på igen idag. Dock bestämdes det också att han skulle få träffa tandläkaren som kommer till oss på fredag. Jasper och hans humör kommer definitivt kräva lugnande, vilket det är 96 h karens på. Så med enkel matematik kan man snabbt räkna ut att jag inte får tävla honom på söndag. Det kan ju liksom inte ens hända att det är dopingkontroll på en lokal Lb, men man vill ändå göra rätt för sig och alltid ha rent mjöl i påsen! Så typiskt när jag verkligen såg fram emot den här tävlingen, men jag deppar inte ihop för det. Vi har ju fler tävlingar under våren att åka på, så det kommer nya chanser om bara en månad! 
 
Dock behövde vi ju ett till ekipage i vårt lag på söndag. Så jag kommer helt enkelt rida en annan häst istället. På lektionen idag red jag Bosse, vår absolut bästa ridskolehäst. Bosse är ju otroligt schysst och det skulle inte vara några problem att styra runt en Lb. Sen kanske man inte rider på 70%, eller ens på 65%, men styra runt skulle vi nog klara av. 
Så vi får väl helt enkelt se om det blir Bosse eller någon annan som får springa på söndag! 
 
Eller kanske att den här stjärnan vill ut och lufta sig lite ? ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0