Alla hästar hemma

Jag var i stallet vid sju imorse och fodrade och släppte ut våra fem hästar som var hemma. Strax efter åtta åkte vi ut mot betet för att plocka hem första gänget hästar. Allt flöt på bra hela dagen och det var bara en häst som verkligen inte ville följa med hem.. Men tillslut var även hon hemma och alla verkade acklimatisera sig rätt bra.

När alla var hemma och inne för kvällen så hade jag bara jasper kvar på kvällskvisten. Han hade vilodag idag så vi tog en promenad i skogen. Eller ja, vi joggade nästan hela tiden där det tilläts. Imorgon ska han få gå dressyr igen. Jag jobbar ju nu på att hitta ett system som är ultimat just för jasper. Nu fick han gå dressyr två dagar, ridas ut en dag och vila en dag. Man får prova sig fram helt enkelt.

När jasper fått sin rykt hade jag bara kvällsfodringen kvar och vid 20 var jag färdig för dagen.
Imorgon jobbar jag från morgonen och ska som sagt rida jasper. På kvällen ska vi ut och käka med all personal så det blir trevligt!

Sammy hade skaffat dipdye på betet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0