Gårdagen

Jag inledde lördag vecka 1 med att ta med mig mamma ut till Kersö där det vankades hoppning med raggan. 
Mamma fick skritta fram så byggde jag hinder. Hmm.. Vet inte riktigt vad jag tycker om den fördelningen.. Kanske inte mer än rätt ändå :P
Vi började med travbommar, som sedan blev galoppbommar. Raggan kändes väldigt fin redan från start. Vi byggde sen upp en liten trestuds. Hoppade några gånger åt varje håll innan det fick bli till en fyrstuds. Raggis var duktig, men lite tittig i vänster varv. Inte mot hindrena, utan bara mot hörnet i nedre delen av ridhuset som då syntes i det varvet.. 😂
Vi avslutade med att bygga om de studsen till en 5,5a så att hon fick hoppa några lite större språng. Och med större sörång menar jag alltså typ 60 cm Max 😝

Efter raggan åkte jag och mamma till Bromma blocks och åt lunch innan jag begav mig mot Volange för att rida fina gabbe. Han var faktiskt riktigt riktigt fin! Lugn och avspänd och jag kunde verkligen driva på utan att han la in turbon. Även om vårt förhållande har varit lite av och på de här 2 åren, så har jag fått ha väldigt kul med honom. Han är rolig, men jäkligt knepig, att rida, snäll i alla lägen och det finns ingen som är bättre på att rejsa i skogen! Han är verkligen på sitt egna lilla sätt, och jag kommer faktiskt sakna honom! 

Avslutade kvällen med en trevlig och välbehövlig middag med två vänner ❤️
Och idag.. Har jag inte gjort någonting. Bokstavligt talat. 
Jo, jag har laddat upp för kommande vecka. Imorgon jobbar jag 7.30-21.30. Det blir min första måndag med mina nya grupper, och det ska faktiskt bli väldigt kul. Tisdag jobbar jag också och skulle egentligen åkt till Kersö på kvällen, men vi flyttade det till onsdag. 
Till helgen blir det eventuellt en roadtrip med pellen till nordligare breddgrader! Haha ser mest fram emot själva bilresan 😂




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0