Lång Stalldag

Jag kom förvisso inte till stallet Färm vid tio idag. Mockade av allting och sen red jag ut på Maya tillsammans med Jessica och tutchi. Otroligt vad snälla de är ändå, två hästar på hög nivå med mycket nerv.. Men över stock och sten tog vi oss och avslutade med att trava längs med hela åkern innan vi skrittade hem. 
Därefter var det Lucas tur som skulle joggas på utebanan. Dock var det så mycket broms så vi fick gå in i ridhuset och gömma oss. Lucas var lika pigg och glad som vanligt. Så otroligt härlig att rida den lilla hästen. Mjuk som en gummiboll och en arbetsmyra deluxe! 
Lucas fick ett ordentligt bad efter passet och så putsade jag av alla grejer. 
Vid 16 kom Sanne och Bitte ut till oss eftersom Bitte skulle massera jasper. Jag var lite osäker på hur jasper skulle reagera då han avskyr när man rör honom (allt ifrån när jag masserar till att rykta..), men han njöt verkligen! Hon hittade en del spänningar som skulle kunna vara en del av orsaken till att han är stoppig vid ridning. Förhoppningsvis kan detta hur som helat hjälpa honom lite på traven till en hållbar kropp. Återstår att se imorgon om det gav något :) 
Min plan var att jag skulle vara helt färdig med allt när jasper var klar hos Bitte, men riktigt så blev det inte.. Jasper skulle ryktas och jag skulle göra mat åt honom, och medan maten svällde så mockade jag av Ninas stall och plockade lite bland sakerna. 
När allt väl var färdigt var klockan närmre halv 8 så då åkte jag och Carro ner till pizzerian och käkade middag! Vilken gång i ordningen den här veckan? Typ tredje 🙈 

Imorgon har jag stallet hela dagen, så jag har morgonfodring vid 6.30. Jag ska rida lektion för Nina och eventuellt kommer Annie ut och kikar. Eftersom Nina åker bort nästa vecka så har jag ju bett Annie om hjälp, så då kommer hon eventuellt imorgon så kan hon och Nina prata ihop sig lite! Så himla glad över att verkligen ha världens bästa team runt omkring mig ❤️ 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0