Man får skylla sig själv

Igår gjorde ju inte jasper många knop, mer än att gå i hage. Jag vet ju att han inte är jätterolig att rida om han får flera sånna dagar på rad. En dag går bra, men som nu när han chillade i tre dagar så blir han tjurig. Så jag får ju lite skylla mig själv över att jag inte gjorde någonting igår med honom mer än att borsta. Om så bara tagit honom två varv på lina så hade det varit bättre idag. Men man lär sig av sina misstag! Han är alltid en ganska mjuk häst, men jag upplever nog honom mjukare än vad han själv gör. 
Hur som, han var arg som ett bi när jag började. Men Nina fanns till hands och guidade mig genom situationen. Tillslut blev han faktiskt väldigt fin och ridbar. Dessutom bjöd han på två byten i varje..! Oops! Han blev lite sur mot skänkeln och då sa jag till honom, vilket resulterade i att han bytte två gånger. 
Över lag ett bra jobb idag som kommer göra det lättare för oss imorgon. 

När Nina åkt så tog vi småkillarna och trams skötte sig riktigt bra! Lugn och snäll hela tiden! 

Imorgon jobbar jag ju och jasper ska även han få jobba. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0