Tålamodsprövaren

Jag hade två supermysigt dagar ute på landet mellan måndag och tisdag. En chans att verkligen få ladda upp batterierna lite. Även om jag haft semester i tre veckor så har jag ju haft fullt upp och jobbat tidiga morgnar iaf. Så ett dygn på landet var mer än välbehövligt. Jag har dessutom badat för första gången på flera år! Jag gillar inte att bada i Sverige för att vattnet är så mörkt (och kallt..) och så är jag rädd för fiskarna 🙈. Som om det inte vore nog att jag badade - jag åkte även vattenskidor! Jättemånga år sedan sist, men drt var riktigt roligt. Vi firade även min kusin som har fyllt år så det var trevligt att hela familjen på pappas sida var där.

Jasper har fått jobba på lite sista dagarna. Jag longerade honom i tisdags och så har jag ridit både onsdag och torsdag med annies hjälp. Han är en riktig tålamodsprövare den där herrn.. Igår var han faktiskt vidrig, men idag släppte det ganska snabbt. Och grejen är att när det väl släpper så är han mjuk som smör och det känns så enkelt och självklart allting.. Jag tror ju ändå på honom, och jag är medveten om att det här kommer ta tid. Först och främst ska jag ta mig in i huvudet på honom, sen ska han stärka sig och först därefter kan vi börja träna på riktigt.
Jasper är iaf glad eftersom han är återförenad med sin bff Love igen! De står konstant på varandra och kliar.

Nä, nu måste jag sova lite också. Har morgonfodring imorgon bitti och den ska jag rida jasper med hjälp av bästa Annie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0