Lycka, ilska och svett

Jasper får hugga i lite nu inför det  stundande KMet på måndag. Idag blev det lektion igen i värmen, och som om det  inte vore nog med värme utomhus så är vårt lilla ridhus som en bastu just nu. Men så är det och man får vara glad att man faktiskt har ett ridhus att rida i, även när det fixas lampor i det stora ridhuset. 
Jasper började med att vara lite ilsken. Det gick över relativt fort när jag bara red, stämde av och planerade varje steg. Vi fortsätter på samma spår med att tänka lite öppna i höger varv för att få in höger bak under honom. I galoppen fortsatte vi också på samma sätt med öppnatänket och trycker han dig till höger så får han gå på en liten volt i höger galopp och därefter ut längs med spåret i öppna igen. Han kändes rätt bra efter en stund, så då la jag ifrån mig spöt. Då får man lite börja om från noll igen och han blir arg. Men även om han blev argare än vanligt så redde vi ut det betydligt fortare. För varje dag så hittar jag ju nya knep, och även om han hittar på nya hyss så har jag nu ganska många verktyg i min låda att använda då. 
På slutet gjorde han, utan att jag hade ett spö i handen, superfina skänkelvikningar och även två av de bättre bågarna i förvänd galopp åt varje håll som vi åstadkommit! 

Hade lektioner hela kvällen som vanligt och höll verkligen på att avlida av värmeslag! I och med att vi måste ha ridbyxor/långbyxor när vi har lektion så blev det ju lite lätt varmt! Och som om inte det vore nog så hade jag uteritt och sprang alltså med tre av fyra grupper.. Jaja, jag klagar inte jag gillar sommarvärme! 

Imorgon blir det worki worki och sen ska det packad för gbg! Vi kommer hem söndag kväll och på måndag är det alltså km. Dessutom sker en annan spännande, och kanske lite otippad?, sak på måndag.. Mer om det då! :D 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0