Rast och ro

Jasper har lyckats slita så mycket på sina bakskor de sista dagarna så att det knappt är något kvar.. Jag pratade med hovslagaren när han var hos oss och skodde en annan häst i tisdags, men han var säker på att det skulle hålla sig två veckor till. Dock har han slitit otroligt mycket bara sista två dagarna, så han är nu i akut behov av skoning.. Fyra veckor efter senaste skoningen.. Har en känsla av att han kommer bli dyr i drift 🙈 
Eftersom det är så lite kvar av skorna och hovis inte kan komma fören tidigast i nästa vecka (+att han måste gå ett pass på ridskolan imorgon) så valde jag att inte rida idag. Jag hade väldigt gärna gjort det eftersom det var sista träningen för Annie innan vilan, men det kände dumt att chansa! Träna för Annie kommer jag ju kunna göra många gånger i höst :) 
Istället gick vi ner till ängen så fick han äta gräs. Han fick även ett man-bad och jag hann packa lite inför flytten på söndag. 
Imorgon får han som sagt jobba ett lugnt pass på ridskolan och jag och mamma ska åka och köpa mat åt honom så vi har till sommaren. Han får ju i sig rätt mycket mat varje dag, så det går ju en del på sex veckor..! Sen ska jag upp till stallet och packa sista grejerna och tvätta det som behöver tvättas. På söndag jobbar jag på förmiddagen och sen ska jasper få bada innan vi åker till lejondal. Kommer kännas lite konstigt att lämna honom där och sen inte få träffa honom förens tisdag kväll! Jag jobbar ju 7.30-21.30 på måndag så det blir lite tight att hinna åka varken innan eller efter så Carro passar honom! 
Bild från ett träningspass i höstas.. Förhoppningsvis har jag lite nya bilder att visa snart, så ska ni få se hur mycket kralligare han har blivit! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0