Arg som ett bi

Det blev en fullspäckad dag från 06-16 idag. Stallet på förmiddagen, och även om det är lite väl ensamt så är den timmen jag är ensam på morgonen ganska mysig. Man hade ju kunnat tänka sig att man mockade på med musik eller en podd i öronen, men icke. Helt knäpptyst och bara jag och mina funderingar ;) 
Hade två lektioner innan lunch med elever som ska tävla imorgon och jag känner mig mer än lugn inför deras debut. 
På min egna lektion fick Jasper gå dagens jogging. Han var så arg idag.. Verkligen arg som ett bi.. När han blir i det läget och går in i sin bubbla, då är det så svårt att ta sig ur.. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa problemet. Tar jag ett spö så springer han, men känslan är att han ska explodera vilken sekund som helst. Så det vågar jag inte ochsumman av kardemumman blir bara att han sparkar i väggen och stannar när jag går på honom.. Så nej, inget bra pass idag. Att tävla i påsk känns mer avlägset än någonsin. Men jag ska rida lite lätt imorgon också så får jag hålla tummarna att han är på bättre humör då. För han är verligen en humörhäst.. Igår var han ju som en blixt och tyckte livet var toppen, och idag är han arg. Han kanske också tycker vädret suger och att livet är pest och pina så fort det är lite regn ;) 
 
Imorgon har vi också tävlingar på eftermiddagen och flera av mina elever ska debutera på tävlingsbanan. Jag känner mig som sagt rätt lugn och hoppas att de också kan hålla nerverna i styr och rida precis så bra som de gjort sista tiden! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0