En helg senare

Ledigheten i torsdags tog på krafterna. Självklart är det ju skönt med en extra ledig dag, men huah vad jobbigt det är när allt inte är son vanligt. Jag blir alldeles trött av att ha noll koll på dagar och tider. 
Jag har iaf mest solat, chillat och promenerat sista dagarna. Skönt ändå med det grymma vädret. 
I fredags red vi ju lektion som vanligt. Jasper kändes helt okej genom hela passet, men jag får liksom inte riktigt med mig bakbenen. Vi fortsätter ju utan sporrarna och då hamnar han lite i två delar. Jag har inte riktigt tekniken att kunna rida ihop honom i det läget, utan istället rider jag på fart och rider ifrån bakbenen. Det är en så hårfin gräns. 

Idag fick jasper springa ett varv i skogen, vilket han alltid uppskattar. Vi galopperade en liten sväng också där det var bra underlag, och då kände man verkligen att han kunde explodera vilken sekund som helst. Men han höll sig på mattan och gjorde precis vad han skulle. 
Nästa vecka väntar jobb som vanligt. Ser ut som att vädret ska hålla i sig, men till helgen blir det fyra grader och regn igen.. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0