Onsdag

Ytterligare en uteritt stod på dagens schema. Carro kom lagom till min lunch så red vi ut en sväng bara hon och jag idag. Jasper var mycket lugnare än igår redan när jag satt upp. Igår blåste det ju rätt rejält och han blir alltid hetsigare när man är fler än två. Allra snällast är han när jag är ute helt själv.
Vi red samma sväng som igår, men kunde trava lite mer idag eftersom jasper inte bara hoppade rakt upp i luften ;)
Vid ett tillfälle när vi skulle galoppera upp för en backe så la han av ett litet bocksprång. Dock ser det nog mer ut än vad det känns - uppifrån så är det mest som ett lite större galoppsprång med huvudet mellan frambenen. Sen gör han dem också alltid bara rakt fram, vilket gör att det sällan känns som att man ska åka av.
Jag är glad över att han är glad, och sålänge han ändå sköter sig så får man busa lite!

Imorgon ska han få löshoppa lite och sen är Carro och mamma hästvakt hela helgen eftersom jag åker ner till flyinge på fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0