Måndagsträning

Superjasper gjorde ett riktigt kanonpass idag igen! Vi var på utebanan idag också men vi tog två varv på galoppbanan först i trav. Jag vet att det är ett sätt som funkar ganska bra för honom, men jag har lite glömt av det under sista tiden. Får passa på nu innan vädret sätter stopp för det.

Jag kunde rida med ganska mycket kontakt på tygeln redan från start, vilket ju är ett milsteg framåt. I traven låg fokus på att svänga och hålla takten lugn. När jag väl tänkte innan jag svängde så var det inga problem!
Vi kunde fatta vänster galopp flera gånger och till höger galopperade han riktigt bra.

Så glad över att han äntligen börjar gå att påverka!
Imorgon blir det skogstur med chirre och macho och så jobbar vi på igen på onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0