Onsdagsträning

Jag har smitit iväg från jobbet en stund och sitter nu på st Göran och väntar på att få komma in på röntgen. Ska göra en röntgen på njurarna eftersom jag hade njursten för ett par veckor sedan..
Vi hann med ett pass för Annie idag trots allt, vilket var väldigt bra. Jasper kändes ganska bra från början och jag kunde rida med relativt sträckta tyglar redan från start.
Överlag kändes han riktigt fin idag, så vi fokuserade bara på att trava med så små steg som möjligt för att han skulle bibehålla lugnet och hinna tänka. Han blev lite tjurig någon gång, men då fick jag leta till honom en gång med spöt och då for han iväg framåt! Väldigt positivt med tanke på att han har tjurat ännu med när jag gått på honom lite.
Faktum är att vi kunde fatta både höger och vänster galopp idag, på första försöken! Duktiga lilla häst!

Jasper fick även nya bakskor då de gamla var lövtunna redan efter fyra veckor.. Ekonomisk häst jag har ;)
Imorgon blir det träning för Nina på lejondal och så får han en lugn helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0