Hästarna jag tävlar / har tävlat

Anonym om 8/4 2011:
Kan du inte skriva ett inlägg om alla olika hästar du tävlar/har tävlat? :)



Ja vi får väl börja med min första stjärna, nämligen lilla Joy! Henne tävlade jag under nästan 4 år i Lc-Lb dressyr (vi red faktiskt La några gånger också, med som mest 59% på en programträning :P) och Ld-Lc hoppning. Hon var väl kanske ingen perfekt tävlingsponny eftersom hon alltid var rädd för läktaren och avskydde applåder! När det gällde hoppningen så var hon super på träning och stannade ALDRIG, men såfort det var tävling så stannade vi ut oss på ungefär tredje hindret!


Därefter kom lilla Theotott (eller ja, under tiden jag tävlade Joy så tävlade jag Theo också). Han hade ju bara tävlat en gång tidigare med Linda, så där handlade det mer om att lära honom visa upp sig. och jag måste erkänna att vi lyckades rätt bra. Honom tävlade jag också Lc-Lb dressyr på. Som mest var vi uppe på 69% i Lc och 66% i Lb, och vi lyckades faktiskt knipa två placeringar tillsammans under de åren jag tävlade honom.

Theo på sin allra första externa tävling!

Samtidigt som jag tävlade både Joy och Theo så var även Jack mitt lilla projekt. Honom red och tävlade jag under hela våren 2009. Vi startade Lc-Lb dressyr och när han väl släppte till så var han riktigt fin! Vi placerade oss på vår första lokala start tillsammans och på klubbstarter var vi alltid över 60%. Men här kan vi prata om svår ponny, ingenting var enkelt på denna lilla herre när det kom till tävling!

Jack i Solna 2009

Därefter kom ju då min fina lilla Dampis, som jag har startat upp till La:p1 dressyr på. Han är ju en stjärna, men ingen lätt sådan. Alla dessa skador har ju dessutom satt lite stopp för oss, men nu är vi pågång och jag hoppas vi kan nå hela vägen fram!

Vår första tävling tillsammans, Gömmargården oktober 2009

I höstas red och tävlade jag ju på fina Kim. Det var nog den svåraste ponnyn jag har tävlat, men han var väldigt snygg att se på när han spände av och gav efter. Vi gjorde en lokal start tillsammans, Allsvenskan div 2:2 som gick i Lb:1. Det gick väl inte jättebra, men trots de 56% vi red ihop så var jag nöjd över att vi haed tagit oss igenom programmet utan att han dummade sig!


Det senaste tillskottet i samlingen är ju lilla Musse! Han är ett riktigt litet projekt, och vi får väl se om vi hinner göra någon lokal start innan vi är klara med varandra. Musen är iaf en fin och stadig ponny när han släpper efter, men innan han släpper så är han ett riktigt monster som ser ut som en säl! Vi har iaf gjort två starter tillsammans, en på KM 2010 där vi blev trea på 59% och en på en klubbtävling i mars iår. Då gick han Lc:1 på 61%, vilket var väldigt bra eftersom vi inte alls var på topp den dagen!


Så ja, där har ni de hästar och ponnyer jag har tävlat genom åren! Det har gått väldigt mycket upp och ner med allihopa, men jag är trots allt väldigt glad över att jag har fått rida och tävla på så fina hästar som jag har fått göra! Allihopa är verkligen fina, men så fruktansvärt svåra! Men jag har lärt mig väldigt mycket av dom allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0