Vad har jag med mig på träning?

Jenny om 17/3 2011 MusseMus!:
Vad har du med dig när du åker iväg någon annanstans för att träna? Både till dig själv och till hästen.

Svar: Ja, vad har jag egentligen med mig..? Jag har ju inte varit iväg och tränat någongång förut, utan alltid haft turen att tränaren har kommit till mig! Eller jo, en gång åkte vi till Gömmargården och tränade för Anna Blomgren, men annars har Anna kommit till oss, Jeanna Högberg har jag ridit för på v-by och Emma var ute hos oss en gång när vi fortfarande var kvar :)
Men självklart har jag en liten packlista inför söndagens programträning/klubbtävling. ;)
* Dandy kommer vara knoppad och klädd i vita lindor och vita boots. Dock blir det inte tävlingsskydden, utan ett par vita lindor från Glenn Gordon och ett par vita boots från Show Master. Sen ska han ha ett vitt schabrak från Mias med svart och guld kant.
* På framridnignen har han sitt Tysklandsländtäcke och även ett svart fleecetäcke utan gjordar.
* Med finns också såklart sadel och träns ;)
* Han åker i fleecetäcken, antalet bestäms efter hur kallt det är. Sist vi var iväg stof han med ett ylletäcke, ett tunnt fleece och ett tjockare fleece.
* I transporten har han alltid hö i ett hönät för att han ska ha något att göra under resan, oavsett om vi åker till Vällingby eller Vetlanda :)
* självklart har han också lädergrimma och transportskydd i transporten.
* Har alltid med mig en borste, hovkrats och svamp utifall att!
Tror inte det är så mycket mer sen! Jag jobabr alltid på att ha med mig så lite som möjligt, dock brukar jag inte vara så bra på det!
Till mig själv är det bara hjälm, stövlar, sporrar, handskar och ridspö som följer med :)


Dandy i transporten påväg till Vetlanda i somras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0