Svar..

tips om 1/10 2011:
det är klart att han håller på och fjantar om du låter honom slippa när han blir rädd för något . Ha tålamod och var envis

Då undrar jag vart jag har skrivit att jag har låtit honom slippa undan när han blivit rädd för något?! Blir han så dum att han "fryser fast" i marken så sitter jag hellre av och leder honom förbi det han tycker är läskigt för att varken han eller jag ska behöva skada oss. Oavsett om jag sitter på eller går brevid så tar vi oss förbi det som är läskigt och han får inte vinna genom att vi vänder åt andra hållet. Bara för att han blev rädd för cyekln så avslutade vi inte skritturen, men Royne tyckte det räckte med skritt för dagen och föredrog passage hela vägen hem! Dock lyckades jag övertala honom att skritt var den bästa gångarten. Så vi tog oss förbi cyklarna, även om det inte var i skritt. Så nej, slipper gör han inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0